Borković: Želim među tri najbolja

Najbolji automobilista Srbije Dušan Borković zauzeo je sedmo mesto ove sezone u Internacionalnoj TCR Seriji. Iako je debitovao u tom izuzetno jakom šampionatu i ostavio izvanredan utisak, naš as je svestan da je nepravedno ostao bez plasmana među prvih pet na kraju godine, i u ekskluzivnom intervjuu za RTS najavljuje još bolje vožnje u narednoj sezoni TCR-a.

VIDEO

Borković je u poslednjem, 11. trkačkom vikendu, na uličnoj stazi Guja u Makauu vozio besprekorno i uspeo da dođe do bodova koji mu garantuju plasman među pet najboljih na kraju sezone, ali su organizatori odlučili da zbog velikog broja incidenata i udesa svim vozačima dodele polovinu od ukupnog broja osvojenih bodova, tako da je srpski šampion ostao sedmi.

To mu daje još veći podstrek da u narednoj godini bude još brži, i pokaže još kvalitetnije vožnje, koje bi mu omogućile prvu pobedu u TCR-u, veći broj podijuma i plasman među tri najbolja vozača na kraju šampionata za 2017.

Ove godine, u svom prvom nastupu, Dušan Borković se šest puta peo na podijum.

Ostvario je tri druga i tri treća mesta, a konstantno je bio među najbržim vozačima tokom kvalifikacija. Dva puta je imao pol poziciju, jer je kao prvi završavao kvalifikacije, u Belgiji na stazi Spa Frankoršamp, i u Nemačkom Ošerslebenu.

Veliki broj pehova i udesa na početku sezone je rezultovao time da Borković ne bude među prvih pet vozača, ali će u narednoj sezoni imati znatno veće iskustvo i biti godinu dana zreliji.

Na većini staza je naš as prvi put vozio, ali je i pored toga uspeo da bude drugi dva puta u Ošerslebenu i jednom u Singapuru, dok je treća mesta osvajao u Bahreinu, Belgiji i na Tajlandu.

Nije bio u plasmanu i nije osvajao bodove tokom sedam od ukupno 22 trke u 2016, što ga je i koštalo boljeg plasmana.

Ove godine će pamtiti trke sa Formulom 1, u Bahreinu, Singapuru i Maleziji, a najveći utisak na njega ostavio je upravo Singapur. Kako staza, tako i sam grad.

I naredne godine će se voziti tri trkačka vikenda sa Formulom 1, ali će doći do promene u kalendaru, što se tiče domaćinstava i organizatora trka.

Iz kalendara ispadaju:

Eštoril (Portugalija)
Soči (Rusija)
Imola (Italija)
Sigapur
Guja (Makao)
Sepang (Malezija)

U 2017, tokom deset trkačkih vikenda, 20 trka će se voziti, između ostalog, i na novim stazama u šampionatu:
Rustavi Motopark (Gruzija)
Monako (Monte Karlo – sa Formulom 1)
Hungaroring (Mađarska)
Koreja ili Kina
Jas Marina (Abu Dabi)

Titulu brani Švajcarac Stefano Komini, koji je bio najbolji u generalnom plasmanu i 2015, u prvoj sezoni Internacionalne TCR Serije. Dvostruki uzastopni šampion Internacionalne TCR Serije će u februaru napuniti tek 27 godina.
Generalni plasman 2016 (tri najbolja vozača):
1. Stefano Komini, Švajcarska (Folksvagen Golf, Leopard tim)
2. Džejms Neš Velika Britanija (Seat Leon, Kraft Bambu tim)
3. Žan Karl Verne, Francuska (Folksvagen Golf, Leoprad tim)

Najveće novine u narednoj sezoni odnose se na promenu timova i dolazak novih ekipa i novih automobila u šampionat.

Tokom 2017. godine, u TCR-u ćemo prvi put gledati „audi RS3 LMS“, potom „Kiju“, koja sa velikim ambicijama ulazi u šampionat sa modelom „sid TCR“, neizvestan je „Opel“, koji je ostao bez Target tima i nije uspeo da unapredi automobil „astru“ za prošlu sezonu.

Pregovara se oko ostanka šampionskog tima Leopard, za koji je vozio Komini u Svetskom TCR šampionatu, a za 2018. godinu je najavljen i ulazak „Hjundaija“ u Internacionalnu seriju.

Borković je 2016. godinu uspešno završio kao član Nis Petrol Rejsing tima iz Srbije, a logističkiu podršku dao mu je B3 Reajsing tim iz Mađarske, za koji je vozio.

U kojoj će ekipi naredne godine voziti naš šampion, i koji automobil, još nije poznato, i znaće se tek početkom 2017, jer se pregovori uveliko vode i traju.

U intervjuu je otkrio svoje želje i ambicije, ali ostaje da vidimo ko će biti najuporniji u nameri da dovede našeg šampiona u svoje redove.

Izvor

Pročitajte i ovo:

Ostavi komentar

Translate »
%d bloggers like this: