Prupadnice nežnijeg pola nikako da se ”probiju” u najbrži karavan.

Visoke štikle, hod čvrstim korakom, bela bluza, uske pantalone i plave štikle! U ruci je mikrofon, slušalice su u ušima i spemna je za posao.

Da, u pitanju je Suzi Vulf! Sada novinarka Kanala 4, supruga i majka, a do pre dve godine je bila najbliža žena posle dosta godina koja je kucala na vrata Formule 1.

U 2014. i 2015. godini Suzi, tada devojačko Stodard, je bila član Vilijamsa i radila je kao ”razvojni” vozač. Činilo se da bi mogla da dobije šansu u najbržem karavanu, pogotovo što je tokom treninga bila samo tri sekunde iza Nika Rozberga. Ali i četiri desetinke iza Felipea Mase.

🇲🇾 🏁🎤🎥📺

A post shared by Susie Wolff (@susie_wolff) on

Međutim, u novembru 2015. je neočekivano objavila da se povlači iz F 1 jer je smatrala da je stigla do linije preko koje ne može da pređe.

A hoće li istu preći Tatjana Kalderon – test vozač Zaubera, i Karmen Horda – ”razvojni” vozač Renoa. Njih dve su trenutno jedine dame u sklopu F1, te se otuda i svetu i postavlja logično pitanje – Zašto nema žena vozača u Formuli 1?

Neki su odgovor pronašli u statistici i tvrde da se mali broj žena u odnosu na muškarce odluči za F1. Samim tim šanse za ”probijanje” su dosta manje.

To je neki jednostavniji odgovor, ali postoje i oni složeniji.

Uobičajeno je da žene imaju želju za takmičenjem u kartingu ili nižim kategorijama, ali kada je potrebno da se pređe u F1 onda dođe do pauze. Jedan od razloga je navodno i preterana tvrdoća upravljača u GP 3, pogotovo u svetskim serijama i F2 gde, za razliku od F1, nema pomoćnog upravljača.

A da biste ga pomerili sa neophodnom preciznošću, morate biti u dobroj fizičkoj formi. Formi koju, prema navodima nekih poznatih fitnes trenera, većina žena ne može da dostigne. Čak i veliki broj muškaraca.

Jedan takav primer je i španski vozač Roberto Mehri koji se takmičio u F1 ali je zbog slabe fizičke kondicije morao da se preseli u F2.

Mehri je jedan od onih vozača koji smatra da bi žene mogle da voze u F1, ali da je potrebno mnogo truda i rada da bi se došlo u tu želejnu fizičku formu.

– Naravno, potrebna je i dobra mašina – rekao je on u jednom intervjuu za domaće medije.

Žene, čak i da uđu u F1, voziće dosta sportije od muškaraca, tvrde stručnjaci. Razlog je muška muskulatura koja ih od starta dovodi u prednost.

U poslednje vreme se razmišljalo i o tome da se napravi ”ženska liga” Formule 1, ali je upravo Zauberova Tatjana Kalderon protiv toga.

– Ovo je jedan od retkih sportova gde žene ravnopravno mogu da se takmiče sa muškarcima i treba samo da ih ohrabrimo da se uhvate u koštac. Mislim da je pitanje vremena kad će se neka žena naći u F1 – rekla je Tatjana.

Hoće li to uspeti pre formiranja ženske F1, videćemo. Ono što je poznato jeste da Berni Ekslton, prvi čovek najbržeg karavana, ozbiljno razmišlja da je formira.

Izvor i foto Telegraf

Ostavi komentar

Translate »