Printscreen/Wikipedia

FIA je predstavila promene tehničkih pravila koje bi od 2026. takmičenje u Formuli 1 trebalo da učine zanimljivijim i neizvesnijim.

Suština je da će bolidi da budu manji i lakši a sve kako bi bili okretniji i agilniji. Istina je da te promene neće biti velike, kao što se očekivalo, ali bi trebalo donesu napredak.

Međuosovinsko rastojanje će biti kraće za 200 mm i iznosiće 3.400 mm, novi bolidi će biti i 100 mm uži i 30 kilograma lakši. Na papiru to nije mnogo, međutim, izmene dimenzija će dosta da utiču na aerodinamiku i videćemo koji timovi će najbolje da se prilagode novim pravilima.

Važna vest je i da DRS odlazi u penziju, odnosno zameniće ga sistem sa skraćenicom MOM (Manuel Override Mode). Ukratko, radi se o takozvanom dugmetu za preticanje. Mnogo je nedoumica koje treba razrešiti dok se ne sagleda pravi i praktični efekat mehanizma, koji u osnovi nudi manji otpor i dodatnu snagu vozaču koji napada i pokušava da pretekne.

MOM bi trebalo da bude efikasniji od DRS-a koji sve manje dolazi do izražaja u šta smo mogli da se uverimo na prethodnim trkama, pogotovo u Monte Karlu.

Da biste mogli da preteknete, morate da budete blizu automobila ispred sebe. A, ako ne možete da ga pratite u krivini, jer se stvara dosta “prljavog vazduha” da automobil postaje nestabilan i morate da se udaljite, onda, u trenutku kada ste na pravcu, morate da nadoknadite sav taj gubitak. Da bi se to neutralisalo, potrebno je da se obezbedi, sa aerodinamičke tačke gledišta, da količina proizvedenog “prljavog vazduha” ne utiče previše na automobil iza. To je najvažnije i difuzori na novim bolidima će biti manji i praviće manje razliku nego sada.

U prevodu, sa MOM-om će moći da se obilazi u krivinama što je već godinama nemoguća misija. Ručna aktivacija će funkcionisati tako što će omogućiti automobilu iza da nastavi da koristi maksimalnu snagu električnog dela pogonske jedinice, dok automobil ispred neće to moći da uradi. Praktično, umesto “otvaranja” zadnjeg krila kao kod DRS-a, sada će se dobijati više snage iz baterije. Ono što nije detaljno odlučen su uslovi, koliko dugo može da se koristi, koja su tehnička ograničenja za nekoga ko sve vreme “juri” a da ne može da prestigne i ta vrsta pitanja, o čemu će se odlučivati kasnije.

 

Nove pogonske jedinice će obezbeđivati 300 odsto više snage iz baterija (350 kW) a neće ih pokretati fosilna goriva, več 100 odsto sintetička, ekološki izdrživa goriva.

Sport.org.rs/Sportal/M.A/N.A

 

Ostavi komentar

Translate »