Kontroverzni sistem zaštite vozača u kokpitu bolida Formule 1 Oreol (halo) biće uveden u trke od 2018. godine, potvrdila je FIA.
„Oreol“ je Ferarijeva konstrukcija od karbonskih vlakana koja je naišla na veliko negodovanje vozača, pa se očekivalo da FIA izabere neko alternativno rešenje.
Potreba za zaštitom vozača u bolidu porasla je u poslednjih nekoliko godina, a postala prioritet F1 nakon pogobija Žila Bjankija u Japanu, te Džastina Vilsona u Indikaru u roku od svega mesec dana zbog povreda glave.
FIA u saopštenju navodi da je serijom brojnih testova u prethodnih pet godina utvrđeno da „oreol“ donosi najbolje sigurnosne rezultate.
Odluka je usledila manje od nedelju dana nakon što je FIA na Silverstonu testirala providnu alternativu „štit“. Vozač Ferarija Sebastijan Fetel je nakon vožnje pod „štitom“ rekao da se osećao ošamućeno već posle jednog kruga.
„Štit“ je imao podršku vlasnika timova zbog suprotstavljenih mišljenja vozača u vezi sa „oreolom“ posle brojnih testiranja prethodne godine.
Međutim, „orole“ je bio jedini „uređaj“ koji je uspešno prošao oba ključna testa – zaštitu od udarca ostataka od pneumatika pri brzini od 240 kilometara na sat i nelimitiranu vidljivost.
Vozači su kritikovali upravo poziciju „oreola“, koja je smeštena u obliku viljuškaste kosti ispred njih oko kokpita, tačno ispred njihovih očiju.
Ipak, timovi i vozači su se složili u jednom sa FIA, potrebna je dodatna sigurnost za vozače kako bi se izbegle tragedije poput pomenutih.
F1 fans hearing that the #Halo is being introduced to F1 in 2018… pic.twitter.com/cF58CW99hs
— Will (@StokeyHD) 19. јул 2017.
Izvor i foto B92