Trostruki šampion sveta u motociklizmu Horhe Lorenco imao je priliku u oktobru da se okuša i u bolidu Formule 1.

Španac se iznenadio koliko mu je bilo lako da upravlja Mercedesom, a posebno su ga impresionirali brzina kojem je moguće ući u krivini te jačina kočenja.

Dok je kao prednost F1 nad MotoGP istakao pre svega sigurnost po vozače, smatra da bi motociklistima bilo lakše voziti F1, nego vozačima F1 učestvovati u MotoGP šampionatu.

Snaga motora je neverovatna, ali posebno prijanjanje u krivinama, koliko kasno možeš da kočiš zbog toga, kolika sila deluje na bolid. Mi u MotoGP u prvu krivinu ulazimo u trećoj brzini, a u F1 u sedmoj, ogromna je razlika. Očekivao sam da će mi biti teže jer mi je bilo nezgodno kada samo probao bolide F2, motor je bio nervozan, volan težak. Ali kada sam probao Mercedes, volan je bio mekši, snaga konstantna, mislio sam da ću lako izgubiti kontrolu u krivini, ali sam prošao brzo i lako„, rekao je Lorenco.

Lorenco je napravio još nekoliko poređenja dva šampionata.

Mislim da je u F1 najteža stvar biti na istom nivou tokom sat i po vožnje, održavati isti ritam, sa potrošenim gumama, kada bolid nema isti nivo prijanjanja. Mislim da to deli početnike i amatere od F1 profesionalaca. Fizički mi je bilo lakše nego što sam očekivao, ali jedna od težih stvari su kontrole. Mi imamo samo dva prekidača, jedan za kontrolu trakcije i drugi za kočenje motorom, a u F1 ih je 30 ili 40. Ja sam koristio dva-tri. Mislim da je to najteže za vozače F1„, rekao je Španac.

Često se spekuliše o vozačima MotoGP u šampionatu F1, a retko o vozačima F1 u MotoGP seriji.

Mislim da bi vozaču F1 bilo mnogo teže da vozi krugove u MotoGP nego što je bilo meni u F1. U F1 se osećaš zaštićeno, znaš da ako se sudariš nećeš udariti telom o zemlju. Na motoru je i ravnoteža mnogo bitnija kako bi izbegao sudar, moraš mnogo da se krećeš dok si u bolidu uvek u istoj poziciji. Na motoru imaš osećaj i u rukama, celo telo mora da se kreće i radi da bi dobio pravi rezultat„, zaključio je Lorenco.

Koji vozači su hrabriji?

“ F1 je sigurnost na visokom nivou, sve u kopitu je podređeno tome. Retke su teže povrede jer kada se sudariš nalaziš se u bolidu. Mi kada se sudarimo telom udaramo o zemlju, lakše se povrediti. Zbog toga mislim da smo mi malo hrabriji“, smatra Lorenco.

Izvor i foto

Ostavi komentar

Translate »