Sebastijan Fetel, četvorostruki šampion Formule 1, danas će poslednji put sesti u bolid nakon 16 godina trkanja.

Nemcu će ovo biti 299. trka, od kojih je pobedio na 53, a stajao na podijumu 122 puta. Simbolično, upravo je u Abu Dabiju pre 12 godina Fetel osvojio svoj prvi šampionat i postao najmlađi u istoriji koji je ostvario taj poduhvat.

Ali ne čezne Fetel za prethodnih 16 godina u vrhunskoj klasi moto sporta. „Ne osvrćem se mnogo unazad. Nisam tužan“, kaže on u intervjuu za zvaničan nalog Formule 1. „Više se radujem vremenu koje dolazi posle.“

A, šta dolazi posle? Kada je najavio penziju, četvorostruki šampion ju je shvatio kao olakšanje, kaže on. „Radujem se novim iznenađenjima, upoznavanju sebe, provođenju više vremena sa svojom decom i ostatkom porodice što ću učiti zajedno sa njima“, rekao je Fetel uoči svoje poslednje Velike nagrade.

Brzina je igrala veliku ulogu od samog početka njegovog žiota. Već kao malo dete Fetel je pokazao afinitet prema trkanju i automobilima, a imao je sreće da je i njegov otac Norbert gajio ljubav prema sportu, pa je vozač Aston Martina seo u karting vozilo već sa tri godine. Nedugo nakon toga, počeo je regularno da se trka, a porodica mu je u tome pružala veliku podršku. Sa 15 godina Fetel je seo u Formulu, a 2007. je postao test vozač BMV Saubera. Nakon incidenta njihovog vozača Roberta Kubice, Fetel je dobio šansu da prvi put počne trku u bolidu Formule 1 u Indijanapolisu iste godine. Budući šampion je na svom debiju uspeo da osvoji poene, i na neki način najavio predstojeću četvorogodišnju dominaciju.

Do kraja te sezone, Toro Roso, drugi tim Red Bula, će prepoznati talenat mladog vozača i sa njim potpisati stalni ugovor. Naredne godine, počeo je njegov astronomski uspon. Svoju prvu trku osvojio je u Monci 2008, a u Red Bulu su se upalile lampice. Nemac je unapređen u prvi tim, a samo godinu i po dana kasnije ušao je u istoriju kao najmlađi vozač koji je ikada osvojio prvenstvo. Nije ga nemački vozač samo osvojio, već je uspeo i da ga odbrani tri puta zaredom. Već sa 26 godina, Fetel je bio četvorostruki šampion i upisao se u listu velikana jednog od najopasnijih sportova na svetu.

U oktobru 2014. Red Bul objavljuje da je njihov vozač odlučio da sledeće sezone napusti tim i pridruži se Ferariju, gde će se trkati sa svojim prijateljem Kimijem Rajkonenom. Već ranije je Fetel najavljivao moguć odlazak u Ferari, govoreći kako bi voleo da vozi za italijanski tim u nekom trenutku svoje karijere. Godine koje slede označavaju kraj dominacije Red Bula i Fetela, a kormilo preuzima Mercedes zajedno sa Luisom Hamiltonom, čiju vladavinu će prekinuti tek Maks Ferstapen 2021. godine.

Imao je Fetel veliku šansu da pobedi Britanca 2018. godine i osvoji dugo čekanu titulu s Ferarijem. Ali san se završio u šljunku u Hokenhajmu. U periodu koji je usledio, Skuderija je zapala u krizu, mladi Šarl Lekler se nametnuo kao vozač broj jedan, i Fetel je konačno, nezadovoljan taktikama tima, odlučio da pređe u Aston Martin, u kome danas i završava karijeru.

Nije se zeleni tim pokazao kao sjajna odluka, ali čovek koji je nekada bio poznat kao drzak i ambiciozan, pomirio se sa činjenicom da neće uvek moći da postiže najbolje rezultate.

Čini se da Fetel odlazi u pravom trenutku: uzdignute glave, sopstvenim izborom i kada bi još uvek imao ponude i mogućnosti da nastavi da vozi. Na mestu gde se prvi put zauvek upisao u istoriju, danas će Nemac odvoziti svoj poslednji start, a tragovi guma koje ostavlja iza sebe biće neizbrisivi.

Ostavi komentar

Translate »